Prácticas de Laboratorio CCNN 1º ESO
1º Trimestre
LABORATORIO CN 1º ESO
LABORATORIO CN 1º ESO
Nome e apelidos: ____________________________ Grupo: __ Mesa-Alum: __ Data: ________
AS ALGAS
Integrantes do Reino Protista, as súas células son iguais e non forman tecidos. Hainas unicelulares e pluricelulares.
As pluricelulares, poden ser pardas, vermellas ou verdes como consecuencia dos pigmentos que pedominen nas súas células. Todas posúen cloroplastos que poden observarse doadamente baixo o microscopio.
OBXECTIVOS
Aprender o manexo do microscopio óptico.
Observación de células vexetais con cloroplastos.

- Algas de diferentes especies.
- Microscopios.
- Portas e cubres.
- Escalpelo ou bisturí.
- Lancetas e agullas enmangadas.
- Pinzas.
- Cubetas.
PROCEDEMENTO
1. Colocar a alga sobre un portaobxectos e facer cortes moi pequenos e finos co bisturí. Poñer un pouco da auga salgada sobre os cortes do talo e retirar a alga sobrante. Poñer o cubre e sobre a alga humedecida e observar baixo o microscopio.
2. Observar co mínimo aumento e buscar as células da alga e procurar de distinguir o núcleo e os cloroplastos. Ir cambiando aos aumentos maiores ata observar con claridade o interior celular.
CUESTIÓNS
1. Despois de realizada a observación, debuxa o que observaches a 400 aumentos.
Aumento = Ocular x obxectivo
2. a) Que nutrición posúen as algas?
b) Que orgánulos posúen para levar a cabo este tipo de nutrición?
3. As células teñen parede celular?
4. Que cores se observan no interior celular?
LABORATORIO CIENCIAS NATURAIS 1 º ESO
Nome: ________________________________ Grupo: __ Mesa-alumno/a:
__ Date:_________
Observación de células
vexetais
As células vexetais
son células eucariotas que teñen parede celular e un grande vacúolo. Algunhas destas células
teñen cloroplastos para realizar a fotosíntese. Este tipo de células poden
ser observadas no tecido epidérmico das
follas internas do bulbo da cebola.
OBXECTIVO: Observación de células vexetais que non
conteñen cloroplastos.
MATERIAIS
·
Microscopios.· Portas e cubres.
· Escalpelos ou lancetas.
· Pinzas
· Cubeta de tinción.
· Lugol.
PROCEDEMENTO:
1. Corta un pequeno fragmento da
epiderme da cara interna da 3ª ou 4ª folla da cebola. Despréndeo coas pinzas.
2.
Pon o tecido epidérmico que contén
as células sobre un porta.
3.
Coloca o porta sobre o soporte da
cubeta de tinción e engade unhas gotas de Lugol. Espera 2 minutos a que se
tingan as células.
4.
Pasados os 2 min, coloca o cubre sobre
o tecido humedecido e pon o porta no microscopio.
5.
Observa a mostra co obxectivo de menor aumento para atopar
as células. Trata de distinguir o núcleo, a parede celular e o vacúolo. Cambia
a un obxectivo de maior aumento para
observar mellor o interior celular.
QUESTIÓNS:
1. Debuxa
as células observadas cun aumento total de 100X ou 400X. Anota os nomes dos orgánulos
que teñas recoñecido.
Aumento
=
Aumento
total: Aumento de la lente ocular x aumento de la
lente obxectivo
2. Que tipo de nutrición teñen as plantas?
3. Como se chaman os orgánulos
onde se realiza este tipo de nutrición?
4. Nomea dous estruturas celulares que se encontran
nas células vexetais pero NON nas animais.
5. Nomea tres estruturas celulares que se
encontren nas células animais e nas células vexetais.
2º Trimestre
LABORATORIO CN 1º ESO
Nome e apelidos: ___________________________ Grupo: __ Mesa-Alum: __ Data: ________

OBXECTIVO: A) Observar algúns artrópodos e as súas estruturas.
B) Aprender o manexo do microscopio óptico.
MATERIAIS
· Preparacións microscópicas de colección.
· Microscopios.
PROCEDEMENTO
1. Colocar a preparación sobre a platina e observar baixo o microscopio.
2. Observar co mínimo aumento e buscar as estruturas do animal que permitan a súa identificación. Ir cambiando aos aumentos maiores ata observar con claridade o material que hai que debuxar.
CUESTIÓNS
1. Despois de realizada a observación, debuxa as estruturas observadas a 40 ou 100 aumentos.
Aumento: Ocular x obxectivo
2. Que estruturas observaches na preparación microscópica?
3. Cal é a súa función no animal?
4. A que animal corresponden?
5. É vertebrado ou invertebrado?
6. Clasifícao segundo o tipo de artrópodo en Arácnido, Crustáceo, Insecto ou Miriápodo.
7. Posúe algún tipo de esqueleto? Cal é o seu nome?
8. Como respira?
9. Que relación ten coas persoas?
3º Trimestre
LABORATORIO CN 1º ESO
Nome e apelidos: ____________________________ Grupo: __ Mesa-Alum: ___ Data: ________
DENSIDADE
A densidade é unha propiedade específica da materia que relaciona a masa co volume.
Permite identificar aos diferentes materiais, xa que cada substancia posúe unha densidade que a diferenza das demais.
Obxectivo: Pescudar a densidade dun sólido coa fin de identificalo.
MATERIAL NECESARIO:
- Balanzas de precisión dixitais.
- Probetas de 100 ml (100 cm3).
- Esferas e cilindros de metal.
- Calculadora.
PROCEDEMENTO
1. Medimos a masa (Ms) do sólido coa balanza e a anotamos. Ms =
2. Enchemos a probeta con auga ata un volume igual a 50 ml. V1 = 50 cm3
3. Introducimos o sólido na probeta con auga e anotamos o novo volume. V2 =
4. Calculamos o volume do sólido (Vs). Vs = V2 – V1 =
5. Calculamos a densidade aplicando a fórmula:
d = M/V
CUESTIÓNS:
a) Que forma posúe o sólido da práctica?
b) De que tipo de material está constituído?
c) Cal é o valor obtido da súa densidade?
d) Que densidade dan as táboasperiódicas para ese material?
e) Calcula a diferenza entre a densidade do metal na táboa periódica e o valor obtido no laboratorio?
No hay comentarios:
Publicar un comentario