Nome e apelidos: ________________________ Grupo: __ Mesa-Alum: __ Data: ________
ESPORANXIOS
DOS FENTOS
Nos
fentos, as esporas fórmanse nos esporanxios. Estos están
agrupados formando os soros que se encontran no envés das
follas chamadas frondes (esporófito). Cando as esporan caen
ao chan xerminan e orixinan unha plantiña en forma de corazón
(gametófito) que formará os gametos masculinos e femininos.
Obxectivo: Montaxe
dunha preparación dos esporanxios dun fento.
Observación microscópica dos esporanxios.
MATERIAIS
- Follas
de fentos con soros.
-
Portaobxectos.
-
Cubreobxectos.
- Agullas
enmangadas.
- Lancetas.
PROCEDEMENTO
- Raspar
os soros coa agulla ou lanceta e colocar o raspado nun porta. Poñer
un pouco de auga e cubrir.
- Co
mínmo aumento xa pode observarse que cada esporanxio está formado
por un filamento e unha cápsula onde se atopan unhas pequenas
bolas, as esporas.
- Fixarse
que a cápsula está rodeada dun anel de células con paredes grosas
que , ao deshidratarse, se contrae causando gretas na cápsula
polas que saen as esporas.
CUESTIÓNS
- Como
é o ciclo reprodutor dos fentos? ____________________________________
- Como
se chama a folla dos fentos? _______________________________________
- As
esporas son unicelulares ou pluricelulares? _______________________________
- As
esporan corresponden á reprodución sexual ou asexual? ____________________
- Debuxa os esporanxios observados indicando o aumento do debuxo.
![]() |
Aumento total = Ocular x obxectivo |
________________________________________________________________________________
3º Trimestre
3º Trimestre
LABORATORIO CN 2º ESO
Nome e apelidos:
_______________________ Grupo: __ Mesa-Alum: ___ Data: ________
MASA E PESO
O peso é unha forza que nos indica a intensidade coa que a Terra atrae aos
corpos. No S.I. mídese en Newton.
A masa indícanos a inercia
dos corpos. No S.I. mídese en quilogramos (kg).

P = m× g
Obxectivo: Diferenciar a masa do peso e
aprender o uso do dinamómetro.
MATERIAL NECESARIO:
- Dinamómetros.
- Balanzas.
- Esferas e cilindros de metal.
- Soporte formado por: base, variñas e noz.
- Calculadora.
PROCEDEMENTO:
1. Suspendemos
o dinamómetro no soporte; colgamos os sólidos no dinamómetro e medimos o peso deses
corpos.
2. Medimos
as súas masas coa balanza. Pasámolas a unidades do S.I.
3.Completamos
a seguinte táboa:
Sólido
|
Peso
(N)
|
Masa
(g)
|
Masa
(kg)
|
g
= P/m
|
Unidades
de g
|
CUESTIÓNS:
a)
Que diferenza hai entre a g calculada e a gT?
b)
Define a masa.
c)
Que é “g”?
_______________________________________________________________________________
3er Trimestre_______________________________________________________________________________
LABORATORIO CN 2º ESO
Nome e apelidos:
________________________ Grupo: __ Mesa-Alum: ___ Data: ________
PESO - PRINCIPIO DE ARQUÍMEDES
O peso é unha forza que nos indica a intensidade coa que a Terra atrae aos
corpos. No S.I. mídese en Newton.
A masa indícanos a inercia
dos corpos. No S.I. mídese en quilogramos (kg).

P = m× g
Se somerxemos un corpo nun fluído parecerá que pesa menos porque o fluído empúxao (fai unha forza oposta ao peso) cara arriba.
Obxectivos: Diferenciar a masa do peso,
aprender o uso do dinamómetro e comprobar o principio de Arquímedes.
MATERIAL NECESARIO:
-
Dinamómetros.
-
Esferas e cilindros de metal.
-
Soporte formado por: base, variñas
e noz.
-
Probeta con auga.
-
Calculadora.
PROCEDEMENTO:
1. Medimos
a masa do sólido coa balanza e
anotámola na táboa.
2. Suspendemos
o dinamómetro no soporte; colgamos o sólido no dinamómetro e medimos o peso real do corpo.
3. Somerxemos
o sólido colgado do dinamómetro na probeta con auga. Anotamos o novo peso que é
o peso aparente.
4. Calculamos
o Empuxe aplicando a fórmula E = Pr – Pa
5. Calculamos
o valor da aceleración da gravidade “g”.
6. Completamos
a seguinte táboa:
Sólido
|
Peso
real (N)
|
Peso
aparente (N)
|
Empuxe
(N)
|
Masa
do sólido (kg)
|
g
(m/s2)
|
CUESTIÓNS:
a) Ten algo que ver o empuxe coa flotación dos corpos?
b)
Que é o empuxe?
c)
Que fórmula empregaches para
calcular “g”?
No hay comentarios:
Publicar un comentario