Laboratorio CCNN 2º

LABORATORIO CCNN2º ESO

Nome e apelidos: ________________________ Grupo: ­­­__ Mesa-Alum: __ Data: ________

ESPORANXIOS DOS FENTOS

Nos fentos, as esporas fórmanse nos esporanxios. Estos están agrupados formando os soros que se encontran no envés das follas chamadas frondes (esporófito). Cando as esporan caen ao chan xerminan e orixinan unha plantiña en forma de corazón (gametófito) que formará os gametos masculinos e femininos.

Obxectivo: Montaxe dunha preparación dos esporanxios dun fento.
                   Observación microscópica dos esporanxios.

MATERIAIS

-  Follas de fentos con soros.
-  Portaobxectos.
-  Cubreobxectos.
-  Agullas enmangadas.
-  Lancetas.







PROCEDEMENTO
  1. Raspar os soros coa agulla ou lanceta e colocar o raspado nun porta. Poñer un pouco de auga e cubrir.
  2. Co mínmo aumento xa pode observarse que cada esporanxio está formado por un filamento e unha cápsula onde se atopan unhas pequenas bolas, as esporas.
  3. Fixarse que a cápsula está rodeada dun anel de células con paredes grosas que , ao deshidratarse, se contrae causando gretas na cápsula polas que saen as esporas.



CUESTIÓNS
  1. Como é o ciclo reprodutor dos fentos? ____________________________________
  2. Como se chama a folla dos fentos? _______________________________________
  3. As esporas son unicelulares ou pluricelulares? _______________________________
  4. As esporan corresponden á reprodución sexual ou asexual? ____________________
  5. Debuxa os esporanxios observados indicando o aumento do debuxo.
Aumento total = Ocular x obxectivo
________________________________________________________________________________

3º Trimestre


LABORATORIO CN 2º ESO


Nome e apelidos: _______________________ Grupo: ­­­__ Mesa-Alum: ___ Data: ________


MASA E PESO

O peso é unha forza que nos indica a intensidade coa que a Terra atrae aos corpos. No S.I. mídese en Newton.
A masa indícanos a inercia dos corpos. No S.I. mídese en quilogramos (kg).

                                                                      P = m× g

Obxectivo: Diferenciar a masa do peso e aprender o uso do dinamómetro.



MATERIAL NECESARIO:

  •    Dinamómetros.
  •    Balanzas.
  •   Esferas e cilindros de metal.
  •    Soporte formado por: base, variñas e noz.
  •    Calculadora.




PROCEDEMENTO:

1. Suspendemos o dinamómetro no soporte; colgamos os sólidos no dinamómetro e medimos o peso deses corpos.  
2. Medimos as súas masas coa balanza. Pasámolas a unidades do S.I.
3.Completamos a seguinte táboa:

Sólido
Peso (N)
Masa (g)
Masa (kg)
g = P/m
Unidades de g














  
CUESTIÓNS:

a)    Que diferenza hai entre a g calculada e a gT?

b)   Define a masa.

c)    Que é “g”?


_______________________________________________________________________________
3er Trimestre

LABORATORIO CN 2º ESO


Nome e apelidos: ________________________ Grupo: ­­­__ Mesa-Alum: ___ Data: ________


 PESO - PRINCIPIO DE ARQUÍMEDES

O peso é unha forza que nos indica a intensidade coa que a Terra atrae aos corpos. No S.I. mídese en Newton.
A masa indícanos a inercia dos corpos. No S.I. mídese en quilogramos (kg).

P = m× g    

Se somerxemos un corpo nun fluído parecerá que pesa menos porque o fluído empúxao (fai unha forza oposta ao peso) cara arriba.

Obxectivos: Diferenciar a masa do peso, aprender o uso do dinamómetro e comprobar o principio de Arquímedes.



MATERIAL NECESARIO:

-       Dinamómetros.
-       Balanzas.
-       Esferas e cilindros de metal.
-       Soporte formado por: base, variñas e noz.
-       Probeta con auga.
-       Calculadora.



PROCEDEMENTO:

1. Medimos a masa do sólido coa balanza e anotámola na táboa.
2. Suspendemos o dinamómetro no soporte; colgamos o sólido no dinamómetro e medimos o peso real do corpo.  
3. Somerxemos o sólido colgado do dinamómetro na probeta con auga. Anotamos o novo peso que é o peso aparente.
4. Calculamos o Empuxe aplicando a fórmula E = Pr – Pa
5. Calculamos o valor da aceleración da gravidade  “g”.
6. Completamos a seguinte táboa:

Sólido
Peso real (N)
Peso aparente (N)
Empuxe (N)
Masa do sólido (kg)
g (m/s2)









CUESTIÓNS:

a)  Ten algo que ver o empuxe coa flotación dos corpos? 

b)   Que é o empuxe?


c)    Que fórmula empregaches para calcular “g”?






No hay comentarios:

Publicar un comentario